Hjælp til fejl
Hvis du oplever at få fejl både ved log ind til Umbraco og fejl som preview/visningen af sider, kan du prøve nedenstående, inden du melder det som fejl i MitIT.
- Klik på hængelåsen oppe i toppen ag browseren til venstre og en menu åbnes.
- Klik på "Cookies og websitedata"

- Klik på "Administrer cookies og websitedata"

- Klik på skraldespanden eller skraldespandene ud for cookies

- Klik på "Udfør"

- Klik på genindlæs som ligger i toppen af siden

Hjælper det ikke, kan du prøve en af de andre måder.
- Højreklik et sted på siden

- Der åbner en menu på siden
- Klik på "Undersøg" ("Inspicer" i Edge)

- Der kommer et panel i højre side af skærmen

- Højreklik på den runde pil i vesntre hjørne af browseren
- Klik på "Tøm cache og genindlæs fuldstændig"

Hvis du ikke ser noget i Umbraco kan det være du mangler adgange i Omada. Hvis du mangler dine adgange kan du oprette en anmodning om adgang til Umbraco her:
Gå til: https://iam.ccta.dk/
Klik på:

Søg på 'DOP'

Og vælg din styrelse + brugertype (oftest webredaktør)

Hvis du lige har oprettet et redirect inden, du oplever en 500-fejl på sitet, så tjek redirectet:
- Er siden du har linket til publiceret? Hvis ikke, kan der opleves fejl
- Ligger siden du har linket til i papirkurven? (så kan der opleves 500-fejl).
Slet derefter cookies.
Hvis du har oprettet en genvejskomponet og én af genvejene ikke vises, kan det skyldes, at linket går til en side, der ikke findes eller ikke er publiceret.
Hvis billedet ikke vises, tjek at billedet findes og er uploadet korrekt i komponenten.
Slet derefter cookies og tjek, om det vises.